Nieważne, jak straszna fabuła jest w Angielce. W tym serialu chodzi tylko o aktorstwo

Scenarzysta-reżyser Hugo Blick daje Emily Blunt i jej partnerom szansę zabłysnąć w tej opowieści o angielskiej szlachciance na misji zemsty w ostatnich dniach Dzikiego Zachodu

Emily Blunt

W OSTATNICH dniach 2014 roku moja żona i ja zachorowaliśmy na paskudny przypadek grypy. Nie mogąc wiele zrobić, ale na przemian drżeć i pocić się razem w łóżku, próbowaliśmy odwrócić uwagę miniserialem, o którym słyszałem dobre rzeczy na początku tego roku: Uczciwa kobieta. W thrillerze napisanym i wyreżyserowanym przez Hugo Blicka wystąpiła Maggie Gyllenhaal jako anglo-żydowska bizneswoman, uwikłana w sieć intryg, która obejmowała między innymi porwanie, izraelskich oficerów wywiadu i, jak sądzę, kable światłowodowe? Szczerze mówiąc, podczas gdy uwielbialiśmy występ Gyllenhaala, wraz z poczuciem narastającego napięcia i stylem wizualnym, mieliśmy dużo problemów z śledzeniem fabuły, często zatrzymując odcinki, aby zapytać się nawzajem dokładnie, co się dzieje. Po prostu nie mogliśmy stwierdzić, czy był to efekt uboczny naszego tymczasowego majaczenia, czy błąd w opowiadaniu Blicka.

Nigdy nie dotarłem do kontynuacji Blicka, Black Earth Rising, z udziałem Micaelę Coel sprzed czasu, w której wystąpiła urodzona w Rwandzie detektyw prawny mieszkający w Londynie, który zostaje uwikłany w sprawę związaną z ludobójstwem w Rwandzie. Tak więc premiera jego najnowszego serialu Angielka, była okazją do sprawdzenia, czy mogę śledzić narrację Blick, jeśli pokój nie wiruje podczas oglądania. gdzieobejrzec.info/film/

Doświadczenie oglądania Anglików w zdrowiu okazało się jednak mniej więcej takie samo, jak objadanie się Honorową Kobietą z łóżka chorego. Blunt jest fantastyczna, podobnie jak wiele jej koleżanek. Całość wygląda wspaniale i zawiera kilka przemyślanych wariacji na temat ulubionego motywu Blicka, który mówi o tym, co się dzieje, gdy ludzie z jednej kultury mieszają się w sprawy innej. Ale pomimo pozornie prostej fabuły zemsty, jej historia często okazuje się zbyt skomplikowana dla własnego dobra.

Jest rok 1890, w tej mglistej epoce, kiedy Dziki Zachód był w końcowej fazie oswajania. Cornelia Locke (Blunt) to angielska szlachcianka, która przyjechała do Ameryki w poszukiwaniu zemsty na mężczyźnie, którego obwinia za śmierć syna. Jej trop przecina szlak Eli Whippa (Chaske Spencer), weterana Pawnee Scouts armii amerykańskiej, który często musiał walczyć z innymi rdzennymi mieszkańcami. Ona szuka zemsty, podczas gdy on chce tylko odebrać działkę, którą jest mu winien – nawet gdy wszyscy, których spotyka, ostrzegają go, że biali ludzie tak naprawdę nie pozwolą mu na to. Podróżują więc razem, czasem z nim ją ratując, czasem na odwrót, ponieważ pozornie delikatna Kornelia okazuje się zaskakująco zręczna z karabinem, nożem, łukiem i strzałą.

Jak to ujmuje groźny pan Watts (Ciaran Hinds) – pierwsze z wielu zagrożeń stojących między Kornelią a jej ostatecznym celem – jest ona „nie do końca taką kobietą, jakiej się spodziewałem”.

Stalowa, twarda strona Blunt jest mniej zaskakująca dla każdego, kto oglądał ją we wszystkim, od Edge of Tomorrow po Jungle Cruise , ale nadal jest to nuta, którą gra niesamowicie dobrze. Spencer jest znacznie mniej znany (prawdopodobnie najbardziej znany z roli Sama Uly w filmach Zmierzchu), ale pasuje do swojej koleżanki pod względem fizycznej obecności i cichej intensywności. Jest fantastyczny. Blick rzuca na dwóch głównych bohaterów wielu brytyjskich i irlandzkich aktorów, w tym Toby'ego Jonesa, Stevena Reę i Rafe'a Spalla, i zaprasza ich do obżerania się piękną, ale rzadką scenerią wokół nich. (Niektórzy robią to lepiej niż inni, do czego jeszcze wrócimy). Podczas gdy Jones używa amerykańskiego (iskiego) akcentu, większość Amerykanów, z którymi spotyka się Kornelia, to w szczególności rdzenni mieszkańcy, tacy jak Eli lub John i Katie Clarke (Gary Farmer i Kimberly Guerrero), którzy próbują zrozumieć życie teraz, gdy ich ziemia staje się częścią Terytorium Oklahomy.

Blick używa papkowatego zarysu poszukiwań Kornelii jako haczyka, na którym można powiesić wiele komentarzy na temat tego, jak ten kraj został skolonizowany przez obcych bez szacunku i współczucia dla ludzi już tu żyjących, oraz o wyzwaniach, jakie wiążą się z próbami asymilacji. w nowy krajobraz i/lub kulturę. Biali wciąż kłócą się ze sobą o to, kto jest, a kto nie jest prawdziwym Amerykaninem, cały czas traktując ludzi takich jak Eli jako przydatne narzędzia, ludzi do reedukacji dla „uprzejmego” społeczeństwa lub po prostu jako cel praktyki.

Angielka

Ale okazuje się, że jest to sytuacja konia trojańskiego, w której koń okazuje się bardziej przydatny niż ukrywający się w nim żołnierze. Blunt i Spencer są tak charyzmatyczni, zarówno razem, jak i w trakcie sezonu, kiedy są rozdzieleni, że wzniosłe ambicje serialu zaczynają wydawać się nieważne. Blick i operator Arnau Valls Colomer również umieścili swoje dwie główne role w serii wspaniałych kompozycji. (Czasami jest to dosłownie malarskie, jak sprawianie, by Cornelia wydawała się być na akwareli, gdy przybywa do domu Wattsa, lub przekształcanie dyskusji Cornelii i Eliego o konstelacjach w coś, co ma bardzo przypominać Gwiaździstą noc Van Gogha). Całość jest świetna. patrzeć na.

Jednak przez większość czasu jest to również wielki ból głowy. Podczas gdy wielu drugoplanowych graczy jest barwnie rysowanych i dobrze granych przez takich jak Guerrero lub (jako przerażająca królowa bandytów z bardzo specyficzną urazą do rdzennych mieszkańców) Nichola McAuliffe, wyzwaniem staje się w pośpiechu śledzenie prawdziwych motywacji wszystkich — a czasami nawet jak Kornelia lub Eli przechodzą z jednego punktu historii do następnego. Podczas gdy wiele programów strumieniowych cierpi z powodu braku wystarczającej historii, aby wypełnić przydzielone odcinki, Anglicy często grają tak, jakby Blick napisał 12 odcinków, a potem musiał zmieścić wszystko na pół, nie zawsze z wdziękiem.

I powodzenia, gdy Spall pojawi się jako David Melmont, podejrzany osiłek zatrudniony przez barona bydła z Wyoming Thomasa Trafforda (Tom Hughes). Obaj mężczyźni łączą dawne więzi z Kornelią, ale mamroczący angielski akcent Spalla z klasy robotniczej sprawia, że ​​większość jego scen — i to, co muszą ujawnić na temat motywacji Kornelii — jest nieprzenikniona. Możesz skomplikować to, co powinno być uproszczoną historią, ale tylko wtedy, gdy potrafisz odpowiednio wyjaśnić te komplikacje na końcu. A Blickowi udaje się to robić tylko od czasu do czasu.

Czytaj: Recenzja filmu Most z Jennifer Lawrence w roli głównej

Mimo to główni bohaterowie i większość drugoplanowych graczy jest po prostu tak fajna do oglądania, podobnie jak cały program, że moje doświadczenie z Anglikami nie różniło się zbytnio od tego, kiedy zobaczyłem serial Uczciwa kobieta, pomijając szaleństwo, gorączkę. Nie mogłem wiele powiedzieć o tym, dlaczego coś się dzieje, a jednak z przyjemnością wysłuchałem kolejnej opowieści Hugo Blicka o kobiecie, która znalazła się na obcej ziemi, poruszając się po labiryncie historii powiązanej z od dawna skrywanymi tajemnicami. A epilog – który dokładnie wyjaśnia, dlaczego Blick tak chętnie zastosował bardzo brytyjskie soczewki do klasycznego amerykańskiego gatunku – jest tak piękny, że zmył wiele moich frustracji i zmarszczek na czole z wcześniejszego sezonu.

Blick pozostaje fascynującym filmowcem. Chciałabym tylko zobaczyć, jak próbuje zrobić coś, co nie wymaga rady konspiracyjnej Carrie Mathison, aby w pełni ją zrozumieć.

Wszystkie sześć odcinków angielskiej premiery 11 listopada na Amazon Prime Video.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czarna Pantera 2 Wakanda w moim sercu: Ryan Coogler buduje wściekłą, powolną kontynuację wokół straty Chadwicka Bosemana

Co każdy musi wiedzieć o filmach Marvela

Informacje o filmie Zaczarowana 2